
Hat jemand ne Ahnung wann die Linie an Stena übergehen könnte? Wie wird sowas gehandhabt? Noch dieses Jahr oder am 1.Januar nächstes Jahr?
http://www.3i.com/portfolio/companies/scandlines.htmlPortfolio
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Scandlines
Scandlines
Sector Industrials
Investment type Buyouts
Region Denmark
Status Current investment
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Nature of Business
Scandlines is one of Europe’s ferry operators, established in 1998 by a merger of the largest national ferry companies in Denmark and Germany.
It specialises in rapid, reliable and comfortable transportation of passengers and freight on international routes in Danish, German and Swedish coastal waters, as well as to the Baltic countries and Finland. Scandlines’ activities also include catering services, together with retail sales of goods in on-board and on-shore shops and restaurants.
Scandlines operates 19 ferries on 8 routes between 12 ports in the Baltic Sea. In 2009, the company transported more then 11.9 million passengers, 2.7 million cars, 600,000 lorries, 32,000 railway wagons and 52,000 coaches.
Investment Overview
In June 2007, we intially invested for a 40% stake in Scandlines. In 2010, we brought a further 10% stake taking our current ownership to 50%. The other 50% is owned by Allianz Capital Partners.
The plan is to further strengthen and develop Scandlines Group as a ferry shipping company in the Baltic Sea region. We are working to transform the former state-owned business into a ‘best in class’ operator.
We are driving sales growth in the company’s core vehicle-transportation business using our retail sector expertise. We are transforming Scandlines’ border shops by focusing on efficiences in areas such as staffing of retail and catering outlets and procurement. We have also implemented a yield management project to avoid waiting time at peak hours. Furthermore in March 2010 we announced a €220m investment in two new ferries signed for the Gedser - Rostock route. This will double capacity from 2012 and significantly improve the infrastructure between Copenhagen and Berlin.
erst einmal muss das Kartellamt mitspielensailor1989 hat geschrieben:Und die Königslinie bleibt auch erhalten!![]()
Hat jemand ne Ahnung wann die Linie an Stena übergehen könnte? Wie wird sowas gehandhabt? Noch dieses Jahr oder am 1.Januar nächstes Jahr?
nicht zuletzt deshalb habe ich vor ein paar tagen ja schonmal die Sache mit Seafrance erwähnt. da hat man das Unternehmen ja letztlich lieber totgestreikt, als Übernahmen zuzustimmen. Stena ist auch sicher nicht der schlechteste Neu-Arbeitgeber. da gibts Reederei-Alternativen, die wären weit schlimmer gewesen für die Beschäftigten.Jens.G hat geschrieben: Aber Forderungen, wie sie hier von den Gewerkschaften gestellt werden, können ganz schnell die sicher geglaubten Arbeitsplätze in Frage stellen...