Abwrack Thread...

Antworten
Manfred Heinken
Mitglied
Beiträge: 743
Registriert: Fr 11. Jan 2008, 12:47
Wohnort: Delmenhorst

Re: Abwrack Thread...

Beitrag von Manfred Heinken »

Heini besten Dank für die Auskunft.
Gruß
Manfred Heinken
Benutzeravatar
Hans Rosenkranz
Mitglied
Beiträge: 2135
Registriert: Fr 11. Jan 2008, 14:49
Kontaktdaten:

Re: Abwrack Thread...

Beitrag von Hans Rosenkranz »

...hatten wir schon? MIGNON, *1966, Sietaswerft, Hamburg/591, IMO 6618897, im Mai 2012 in Aliaga zum Abbruch angekommen.

Bild

Hier lag sie in Bremen am 25. Sept. 2002
Mit Gruß aus der Pfalz
Hans Rosenkranz

http://www.rosenkranz-shipphotos.de
Lattenheini

Re: Abwrack Thread...

Beitrag von Lattenheini »

und noch einer "MERKUR SKY" muss gehen, erbaut als "MERKUR SKY" - IMO 9158977 - Bnr. 694 - gebaut 1997 auf Flensburger Schiffsbau

Built 1997 as Merkur for the charter market, by one of the oldest shipping companies in the world Vinnen of Germany.
After many name changes she has reverted to her original name and is on charter to MSC.

MERKUR SKY - 98, ZIM PIRAEUS - 98, MERKUR SKY - 99, MSC SICILY - 01, MERKUR SKY - 02, MSC GAUTENG - 02, MERKUR SKY - 03, MSC CALIFORNIA - 05, MERKUR SKY - 07 CMA CGM YLANG - 11, MERKUR SKY - 12

heini
nbocean
Mitglied
Beiträge: 298
Registriert: Sa 31. Okt 2009, 18:08

Re: Abwrack Thread...

Beitrag von nbocean »

ETNA,IMO 8918100,auf dem Weg nach Alang. Wurde 1992 als Kapitan V.Kiris bei Warnow gebaut.

ALGIERS STAR,IMO 7910852,auf dem Weg nach Aliaga. Wurde 1979 als Westerhamm bei Sietas gebaut.
nbocean
Mitglied
Beiträge: 298
Registriert: Sa 31. Okt 2009, 18:08

Re: Abwrack Thread...

Beitrag von nbocean »

Und noch einer: Die 1989 vom Vulkan als SINGAPORE SENATOR abgelieferte BUXCROWN,IMO 8808599, geht nach Alang.
Lattenheini

Re: Abwrack Thread...

Beitrag von Lattenheini »

"Algiers Star" [VC] IMO 7910852 Cargo vessel built 1979 - 10,800 dwt ist auf dem Wege nach Aliaga

gebaut 1979 auf Sietas Neuenfelde als "WESTERHAMM"

Verbleib: - 82, EASTMED PRINCESS - 83, SOFATI CARRIER - 83, WESTERHAMM - 83, NEPTUNE MARLIN - 84, NEDLLOYD WESTERHAMM - 85,
BCR QUEEN - 87, WESTERHAMM - 87, INDEPENDENT SPIRIT - 87, WESTERHAMM - 87, MAERSK TANGO - 91, WESTERHAMM - 93, EAGLE SKY - 94, WESTERHAMM - 96, JAYA MARS - 98, NAMPULA - 99, JAYA MARS - 04, JAD DANIEL - 05, ALGIERS STAR - 12

heini
Fehntjer
Mitglied
Beiträge: 130
Registriert: Di 14. Okt 2008, 17:37

...Another toxic ship at Alang....

Beitrag von Fehntjer »

Quelle:

http://merseyshipping.blogspot.de/2012/ ... alang.html



Tuesday, 11 September 2012Another toxic ship at Alang
The impending arrival of Northern Vitality, a 15-year-old ship owned by a German company, from current position in Singapore to Alang in Bhavnagar for dismantling in a week’s time is being seen as violation of the Supreme Court’s order in July banning breaking of any toxic laden ship at Alang.

Environmental group Toxic Watch Alliance, which had moved the SC in connection with Exxon Valdez that led to verdict of banning entry of similar ships in future, has informed concerned authorities at both Centre and state governments for preventing arrival of the ship.
“Ship owned by Norddeutsche Vermögen and chartered by Swiss company MSC is headed for the ship-breaking beach of Alang from Singapore,’’ said Gopal Krishna of TWA that track movement of such ships.
He said they have written to Michael Steiner, German Ambassador in India as well as other concerned authorities, to prevent its arrival.
According to reports, Northern Vitality was sold towards the end of August 2012 by its German owner to the US-based cash buyer Global Marketing System.
On July 30, the Supreme court made it clear that Exxon Valdez, a ship famous for the oil pollution it caused in Alaska in 1989, and which was sold for demolition in May 2012, would be the last toxic ship to be allowed into Indian waters.
The supreme court has directed the government to ensure a clean and pollution free marine environment on Alang beach and ensure prior decontamination of obsolete ships in the country of export prior to entering Indian waters for dismantling purposes.
The TWA claimed that there are hazardous materials, such as asbestos and polychlorinated biphenyls (PCBs), used in the ship’s construction.
Alang, Asia’s largest ship breaking yard with over 100 plots, has remained in the thick of controversies on regular basis for being final destination of ships, some of which are toxic laden.
Exxon Valdez, the last ship to land in controversy, had managed to find its way, with both Gujarat Pollution Control Board and Gujarat Maritime Board giving assurance of safe dismantling.
Source Indian Express
Fehntjer
Mitglied
Beiträge: 130
Registriert: Di 14. Okt 2008, 17:37

Re: Abwrack Thread...

Beitrag von Fehntjer »

Tja... das kann ich Dir auch nicht sagen...
Tim S.
Mitglied
Beiträge: 23794
Registriert: Fr 11. Jan 2008, 12:46

Re: Abwrack Thread...

Beitrag von Tim S. »

Fehntjer hat geschrieben:Tja... das kann ich Dir auch nicht sagen...
hier ist mehr dazu
http://www.taz.de/Giftexport/!101474/
KaiR
Mitglied
Beiträge: 3159
Registriert: Mi 18. Feb 2009, 12:11

Re: Abwrack Thread...

Beitrag von KaiR »

ausgerechnet dieses ziemlich neue Schiff, bei dem vermutlich kein Asbest mehr verbaut worden ist. Jeder alte Rosteimer wird gerne genommen in Indien.

Grüße

Kai
Grüße,

Kai
Antworten