SHIPPINGNEWS
-
- Mitglied
- Beiträge: 1530
- Registriert: Sa 12. Jan 2008, 15:09
- Wohnort: Rapperswil-Jona, Schweiz
Re: SHIPPINGNEWS
Situationsbericht der Containerfahrt
http://www.logistik-heute.de/logistik-h ... ranche.php
http://www.lloydslist.com/ll/sector/con ... 173485.ece
http://www.carstenrehder.de/upload/doku ... .07.10.pdf
Auszug aus einem Artikel im THB vom 23.07.
Ratenabfall durch Neubauten?
Da in der Krise viele Ablieferungstermine für Neubauten verschoben wurden, drängen nun immer mehr Schiffe auf den Markt. Gem Alphaliner werden alleine im Juli Schiffe mit einer Kapazität von 200 000 Teu abgeliefert. Dadurch könnte ein hoher Druck auf die sich erholenden Raten entstehen, da die Neubauten genau dann in den Markt kommen, wenn auch viele aufgelegte Schiffe reaktiviert werden. Andrerseits wird nicht mehr ausreichend Alttonnage verschrottet, dadurch wird kein Ausgleich geschaffen, der den Markt entlasten könnte.
nsgesamt wurden von Jan bis Juli Schiffe mit 950 000 TEU abgeliefert, bis Ende Jahr werden es ca 1,45 Millionen TEU sein, was 11,1% der bestehenden Flotte ist.
New tonnage and players depress rates from Asia: Alphaliner
JUST as the peak season begins, fresh tonnage and new participants in old trade lanes have combined to depress freight rates from Asia and make carriers leery of imposing the surcharges so boldly proclaimed only a few weeks ago.
The plethora of new services in the last two months has also put pressure on carriers to lower rates as they face massive extra capacity they need to fill, particularly on the Asia-Europe run, according to Alphaliner analysis.
Peak season surcharges that were to bite from mid-July, with Maersk Line boldly announcing the biggest ever on that trade lane - US$750 per TEU - are not so easily enforced. Some carriers have delayed implementation, fearing implementation lest shippers go bargain hunting. The Paris-based Alphaliner consultancy also said fearful carriers plan to apply rate increases only in August "while circulating rumours that this may be deferred to September".
Maersk has backed down on the level of its peak season surcharge and now demands less, said the French agency. Other carriers appear to have given up on surcharges to the Mediterranean and only demand them on the full Asia to north Europe run. Asia-US rates, especially to the west coast, have also weakened because of the rising tonnage in the trade. Not only in terms of few ships, but also the introduction of a new player, The Containership Company (TCC), which operates a Taicang (near Shanghai)-LA shuttle service. Also new is the Hainan Pan Ocean Shipping that goes transpacific in August and Horizon Lines whose Asia-US ships come on stream in December, "despite recent capacity increases by the more established carriers, which either launched new transpacific loops or upgraded existing ones", said Alphaliner.
Both the Far East-Europe and transpacific freight rates could see more dramatic declines if demand fails to match the supply growth that is planned for these trades, said the French agency. The Asia-Australia rates have already dropped by 46 per cent since late January, according to the Shanghai Containerised Freight Index (SCFI), most because of new capacity crowding the trade lane.
http://www.logistik-heute.de/logistik-h ... ranche.php
http://www.lloydslist.com/ll/sector/con ... 173485.ece
http://www.carstenrehder.de/upload/doku ... .07.10.pdf
Auszug aus einem Artikel im THB vom 23.07.
Ratenabfall durch Neubauten?
Da in der Krise viele Ablieferungstermine für Neubauten verschoben wurden, drängen nun immer mehr Schiffe auf den Markt. Gem Alphaliner werden alleine im Juli Schiffe mit einer Kapazität von 200 000 Teu abgeliefert. Dadurch könnte ein hoher Druck auf die sich erholenden Raten entstehen, da die Neubauten genau dann in den Markt kommen, wenn auch viele aufgelegte Schiffe reaktiviert werden. Andrerseits wird nicht mehr ausreichend Alttonnage verschrottet, dadurch wird kein Ausgleich geschaffen, der den Markt entlasten könnte.
nsgesamt wurden von Jan bis Juli Schiffe mit 950 000 TEU abgeliefert, bis Ende Jahr werden es ca 1,45 Millionen TEU sein, was 11,1% der bestehenden Flotte ist.
New tonnage and players depress rates from Asia: Alphaliner
JUST as the peak season begins, fresh tonnage and new participants in old trade lanes have combined to depress freight rates from Asia and make carriers leery of imposing the surcharges so boldly proclaimed only a few weeks ago.
The plethora of new services in the last two months has also put pressure on carriers to lower rates as they face massive extra capacity they need to fill, particularly on the Asia-Europe run, according to Alphaliner analysis.
Peak season surcharges that were to bite from mid-July, with Maersk Line boldly announcing the biggest ever on that trade lane - US$750 per TEU - are not so easily enforced. Some carriers have delayed implementation, fearing implementation lest shippers go bargain hunting. The Paris-based Alphaliner consultancy also said fearful carriers plan to apply rate increases only in August "while circulating rumours that this may be deferred to September".
Maersk has backed down on the level of its peak season surcharge and now demands less, said the French agency. Other carriers appear to have given up on surcharges to the Mediterranean and only demand them on the full Asia to north Europe run. Asia-US rates, especially to the west coast, have also weakened because of the rising tonnage in the trade. Not only in terms of few ships, but also the introduction of a new player, The Containership Company (TCC), which operates a Taicang (near Shanghai)-LA shuttle service. Also new is the Hainan Pan Ocean Shipping that goes transpacific in August and Horizon Lines whose Asia-US ships come on stream in December, "despite recent capacity increases by the more established carriers, which either launched new transpacific loops or upgraded existing ones", said Alphaliner.
Both the Far East-Europe and transpacific freight rates could see more dramatic declines if demand fails to match the supply growth that is planned for these trades, said the French agency. The Asia-Australia rates have already dropped by 46 per cent since late January, according to the Shanghai Containerised Freight Index (SCFI), most because of new capacity crowding the trade lane.
Zuletzt geändert von Andreas am Do 29. Jul 2010, 01:15, insgesamt 2-mal geändert.
-
- Mitglied
- Beiträge: 1530
- Registriert: Sa 12. Jan 2008, 15:09
- Wohnort: Rapperswil-Jona, Schweiz
Re: SHIPPINGNEWS
Stena nimmt die RoRo-Fähre Coraggio auf für einen Dienst von Hoek van Holland nach Kilingholme.
Momentan ist das Schiff in einer Italienschen Werft und wird für den Einsatz hergerichtet.
Quelle:
THB vom 22.07.
Momentan ist das Schiff in einer Italienschen Werft und wird für den Einsatz hergerichtet.
Quelle:
THB vom 22.07.
-
- Mitglied
- Beiträge: 229
- Registriert: Mi 16. Jan 2008, 16:19
Re: SHIPPINGNEWS
Ein neuer Service der Stadt Hamburg erfreut die Schiffs- und Hafenfreunde. Ab sofort können diese im Internet genau verfolgen, welche Schiffe gerade den Hamburger Hafen anlaufen und wo diese dann liegen. Auf der Seite http://hafenradar.hamburg.de sind außerdem detaillierte Informationen zu den Schiffen zu finden, zum Beispiel deren Breite, Länge, Heimathafen und auch Bilder. Jede Schiffsbewegung können die Internet-Nutzer in Echtzeit an ihrem Rechner verfolgen
Das Stadtportal hamburg.de startet den neuen Service anlässlich der Cruise Days, die am Wochenende Tausende Besucher in den Hafen locken. Dann sind neben den Kreuzfahrtschiffen zum Beispiel auch die 93 Meter lange Motorjacht "Palladium" oder die 163 Meter lange "Eclipse" von Milliardär Roman Abramowitsch zu sehen.
Das Stadtportal hamburg.de startet den neuen Service anlässlich der Cruise Days, die am Wochenende Tausende Besucher in den Hafen locken. Dann sind neben den Kreuzfahrtschiffen zum Beispiel auch die 93 Meter lange Motorjacht "Palladium" oder die 163 Meter lange "Eclipse" von Milliardär Roman Abramowitsch zu sehen.
-
- Mitglied
- Beiträge: 23787
- Registriert: Fr 11. Jan 2008, 12:46
Re: SHIPPINGNEWS
OCEANA nach Jahrzehnten wieder auf Bremen-Bremerhaven-Fahrt
http://www.nordsee-zeitung.de/Home/Regi ... id,16.html
http://www.nordsee-zeitung.de/Home/Regi ... id,16.html
-
- Mitglied
- Beiträge: 1530
- Registriert: Sa 12. Jan 2008, 15:09
- Wohnort: Rapperswil-Jona, Schweiz
-
- Mitglied
- Beiträge: 23787
- Registriert: Fr 11. Jan 2008, 12:46
Re: SHIPPINGNEWS
Blinde Passagiere auf Ruderanlage der FRONTIER ACE unterwegs:
Russischer Bericht mit Bildern:
http://www.odin.fm/2010/articles/628.asp
Russischer Bericht mit Bildern:
http://www.odin.fm/2010/articles/628.asp
-
- Mitglied
- Beiträge: 1530
- Registriert: Sa 12. Jan 2008, 15:09
- Wohnort: Rapperswil-Jona, Schweiz
-
- Mitglied
- Beiträge: 1530
- Registriert: Sa 12. Jan 2008, 15:09
- Wohnort: Rapperswil-Jona, Schweiz
-
- Mitglied
- Beiträge: 589
- Registriert: So 13. Jan 2008, 19:26
- Wohnort: Kiel-Russee
Re: SHIPPINGNEWS
Moin Andreas,
das sind die FSG-Neubauten 744 und 745, die im Anschluss an die Cobelfrets gebaut werden.
Weitere Infos gibt es hier: http://www.fsg-ship.de/
Gruß
FB
das sind die FSG-Neubauten 744 und 745, die im Anschluss an die Cobelfrets gebaut werden.
Weitere Infos gibt es hier: http://www.fsg-ship.de/
Gruß
FB
-
- Mitglied
- Beiträge: 1530
- Registriert: Sa 12. Jan 2008, 15:09
- Wohnort: Rapperswil-Jona, Schweiz